Ook je leerling heeft een eigen oplossing

In de afgelopen jaren heb ik duizenden professionals opgeleid. En niet zonder reden, want vrijwel iedereen in het onderwijs liep tegen hetzelfde probleem aan: leren HOE te leren ontbreekt in het huidige onderwijs. Er moet namelijk geleerd worden HOE informatie (denkbeeldig) opgeslagen moet worden om het weer terug te kunnen vinden.

Voor veel onderwijsprofessionals is de eerste dag van de training vaak al een verontruste bevestiging waarom ze hebben deelgenomen. En op de vierde dag hebben ze zelf de methode meermaals ervaren en met succes toegepast.

WAT te leren geeft problemen. Door HOE te leren worden duizenden problemen voorkomen.

Ook voor het oplossen van angsten, een vol hoofd en emoties

Natuurkijk vind ik het super om al deze enthousiastelingen in de training te hebben. Maar aan de andere kant denk ik: “hoe eerder dit toegepast had kunnen worden, hoe minder bijles, verplichte protocollen en dure oplossingen nodig waren geweest”.

Niet alleen leerproblemen, maar ook angsten, volle hoofden en emotionele problemen waren dan vroegtijdig met blijvend succes opgelost.

Gelukkig heb jij het digiboek aangevraagd, dus je bent al op de goede weg! Ook enkele collega’s uit het onderwijs hadden op het juiste moment actie ondernomen. Bekijk wat de redenen waren en waarom de training zo waardevol is.

“Ik train hbo-professionals die de methode gaan inzetten naast alles wat ze al succesvol doen. Mijn doel is dat iedereen zelf de regie krijgt over zijn eigen hoofd. En daardoor zelf de eigen oplossing voor het eigen probleem ontdekt en toepast.

Bij alle soorten gedoe tussen de oren, zoals IQ (moeite met informatie onthouden, stress, een vol hoofd) en EQ (angsten, trauma’s, onverklaarbare pijn, tinnitus, emoties).”

Ingrid Stoop, Pionier MatriXmethode