Resultaten te mooi om waar te zijn? Bel ons op werkdagen: 074 376 4877 | 09.30 – 12.30 uur|info@matrixmethode.nl

Een eigen strategie: iedereen heeft er één, maar op school is er te weinig aandacht voor

Alle wat je doet, doe je met een strategie. Het kost geen moeite om erover na te denken, je doet het gewoon.

Ook met leren of informatie opslaan heb je te maken met een eigen strategie. Zeker omdat iedere leerling zo verschillend (ik noem het vaak ‘uniek’) is. Drukke, rustige, extroverte, introverte leerlingen; zo heeft iedereen zijn eigen unieke eigenschappen.

“Ze kunnen het zelf wel”, “Dat is toch logisch”

Maar waarom wordt daar niet zo veel aandacht aan geschonken in het onderwijs? Er wordt vaak te makkelijk gedacht over hoe de leerling zelf informatie gaat opslaan. De eigen strategie moet namelijk eerst worden ontdekt voordat iets goed en voor altijd opgeslagen wordt.

Want wat voor de ene leerling logisch is, is voor de andere onlogisch. Daarom is het belangrijk dat iedereen altijd iets doet op de eigen manier.

Klinkt simpel toch? Helaas is wel een belangrijk gedeelte wat te weinig aandacht krijgt in het onderwijs!

In de video vertel ik er meer over.

 

“Kinderen, leerlingen… Ze zijn de toekomst. Daarom is een goede basis zo belangrijk. Want iedere leerling – groot, klein, dik, dun – heeft unieke kwaliteiten en manieren. Alleen net dat zetje in de rug is nodig om ervoor te zorgen dat de eigen oplossing wordt bedacht. Daarom schreeuw ik dit al vanaf 1991 van alle daken, ook in het buitenland.

Door de gevolgde opleidingen en de bulk levenservaring ben ik gefascineerd geraakt door de processen die zich in het hoofd afspelen. Door veel mensen te coachen en vragen te stellen, heb ik de kracht van de mind leren kennen. Die is ongekend!”

Ingrid Stoop, MatriXmethode Instituut
2018-07-23T10:11:35+00:00

Geef een reactie