Professionals

Onderwerp: Interne leerstrategie van kinderen
Training: MatriXmethode 1-daagse
Professional: Paulien, pedagoog en kindercoach

Door getraind te worden in ‘Hoofd opruimen’ en ‘leren HOE te leren’ merkte ik dat de interne leerstrategie van kinderen essentieel is voor hun ontwikkeling. Ik pas de MatriXmethode nu toe en krijg van ouders te horen dat ze ‘hun kind weer terug hebben’! Ze maken nu ook afspraken voor zichzelf omdat ze merken dat het zoveel positiefs brengt.


Onderwerp: Kinderen helpen die visueel denken
Training: MatriXmethode 1-daagse
Professional: Evelien, docente basisschool

Er vallen steeds vaker leerlingen uit op school en ik weet nu waarom. De lesmethodes – waar we afhankelijk van zijn omdat de school ze heeft aangeschaft – staan bol van afleidende plaatjes. Vooral kinderen die visueel denken, kunnen hier last van hebben. Ik gebruik nu het MatriX oefenbladenboek voor alle leerlingen, het honderdveld hangt voor in de klas, en dat werkt goed. Een leerling zei: “Het is heel handig want het is gewoon een makkelijk plaatje dat ik goed kan onthouden.” Bijzonder dat de kinderen het nu veel sneller begrijpen. En de cijfers worden niet meer omgedraaid.


Onderwerp: Kinderen leren HOE te leren
Training: MatriXmethode 5-daagse
Professional: Margreet, docente en mentor VMBO.

Waar ik tegen aan liep is dat leerlingen niet weten HOE ze moeten leren. Het is vooral lastig om hierover te praten met leerlingen die gesloten zijn. Met de MatriXmethode lukt dat wel! Omdat ik de inhoud van het probleem niet hoef te weten, blijft het gesprek luchtig. Ik MatriXcoach nu zelfs leerlingen als ik ze tegenkom op de gang. De directeur is ook erg enthousiast omdat hij merkt dat er zoveel rust in mijn klas is. Hij wil zo’n toverstokje voor alle klassen!


Onderwerp: Onrust in het hoofd en verbeteren leerprestaties
Taining: MariXmethode 5-daagse
Professional: Hilde, docent PABO.

Ik begeleid studenten met ADHD, PPD-NOS, angst en stress. Belemmeringen en blokkades zitten hen in de weg. Iedere doelgroep heeft de eigen ‘taal’ en ik spreek die taal. Ik zocht een tool om ze beter te kunnen helpen. Wat ik leerde in de opleiding is dat je heel zorgvuldig vragen moet stellen en de oplossing door de persoon zelf moet laten bedenken. Voor mij is dat een aandachtspunt omdat ik altijd de oplossing denk te hebben voor iedereen. Een student vertelde me dat hij nu eindelijk van die mannetjes in zijn hoofd af is en alle informatie goed kan onthouden in zijn opgeruimde hoofd.


Onderwerp: Hoofd opruimen en leren HOE te leren in de klas
Training: 1-daagse (studiedag)
Professional: Het Stedelijk Vakcollege in Zutphen

Op Het Stedelijk Vakcollege te Zutphen staat de leerling centraal. In deze video’s vertellen leerlingen en begeleiders  welke voordelen het gebruik van de MatriXmethode bij de individuele begeleiding van de leerlingen oplevert.

De leerlingen gaan met plezier naar school omdat ze:

  • weten hoe hun hoofd – en dus hun eigen unieke leerstrategie – werkt
  • leren hoe informatie handiger onthouden en weer teruggevonden wordt
  • zelf hun blokkades en belemmeringen opruimen
  • begeleid worden door een team dat de inzichten en vaardigheden heeft om alle leerlingen optimaal te begeleiden in het eigen leerproces

Onderwerp: Als bedrijfsarts wil ik cliënten graag zelf zoveel mogelijk helpen
Training: 5-daagse
Professional: Wendel, zelfstandig bedrijfsarts

Als bedrijfsarts kom ik veel mensen tegen met klachten als een vol hoofd, dreigende overspannenheid en psychische klachten. Als ik ze doorstuur naar een psycholoog volgen er meestal lange behandeltrajecten waardoor ik ze kwijt ben.  Met de MatriXmethode kan ik mensen snel helpen om zélf hun problemen op te lossen! Ik ben bijna klaar met de 5-daagse en heb al veel kunnen oefenen en goede resultaten gezien. Vandaag leg ik de Masterproof af. Dat zie ik met vertrouwen tegemoet. Het werkt echt. Ik gun dit iedereen! Ik vertel je erover  in mijn korte video.